Als je op zoek bent naar een kantoorruimte om te huren, dan zijn er een aantal belangrijke zaken waar je rekening mee moet houden. Denk op voorhand goed nu over wat je nodig hebt en je zal zeker de geschikte kantoorruimte vinden.

Om het je makkelijk te maken hebben we deze eenvoudige lijst opgesteld. Hiermee kan je snel en makkelijk aan de slag bij het kiezen van een nieuwe kantoorruimte.

De kostprijs

Als eerste beginnen we bij misschien wel het belangrijkste aspect. Als onderneming heb je ongetwijfeld een budget waar je rekening mee moet houden. Dit budget zal een goede indicatie zijn om af te stemmen met de maandelijkse huurprijs van je nieuwe kantoorruimte.

Waar je verder ook aan moet denken is aan de bijkomende kosten van je kantoorruimte. Zo zal er jaarlijks een indexering zijn, bijkomende verzekeringen en andere vaste kosten.

Neem deze zeker mee in de berekening zodat je binnen je vooropgesteld maandelijks budget kan blijven. Heb je geen idee hoe dat precies in elkaar zit, contacteer dan een makelaar.

Periode van verhuur

Daarnaast is ook de periode dat je wil huren een goede factor om mee te nemen. Contracten kunnen verschillen in termijn en duur. Hou daarom rekening met wat de termijn is van het contract voor je beslist.

Oppervlakte en capaciteit van het pand

Als je op zoek bent naar een nieuwe kantoorruimte is het goed om te weten hoeveel oppervlakte je nodig hebt. Plan je op nieuw personeel aanwerven of een pingpongtafel in je kantoorruimte? Hou hier dan zeker vooraf rekening mee.

Bij het kiezen van de juiste ruimte is het steeds goed om een idee te hebben van de verschillende ruimtes dat je ter beschikking wil hebben. Ook een zithoek voor klanten, vergaderzalen en ontspanningsruimtes mag je niet over het hoofd zien indien je deze nodig hebt.

Locatie

Je locatie is van essentieel belang. Zo kan je beslissen om in de buurt van je leveranciers te blijven of je kan aanwezig zijn waar je klanten je het meeste nodig hebben.

Als je klanten hebt die langs komen is het goed om op een plek aanwezig te zijn waar ze je visueel kunnen zien. Zo ben je makkelijker vindbaar en herkenbaar.

Bereikbaarheid

Naast een goede locatie is een goede bereikbaarheid ook een must. Kijk als er parkings zijn in de buurt en als er mogelijkheden zijn voor het openbaar vervoer.

Kies voor de zaken die belangrijk zijn voor jouw bedrijf. Hierdoor geniet je van een vlotte en efficiënte werkomgeving voor zowel je werknemers, klanten en leveranciers.

Staat van het gebouw

Bij het huren van een nieuwe kantoorruimte heb je ook graag dat deze ruimte aangenaam en goed onderhouden is. Ook het gebouw en de staat daarvan gaan een rol spelen in het imago van je bedrijf, zeker als je visueel zichtbaar wil zijn voor klanten.

Kijk naar welke mogelijkheden er zijn en wat reeds aanwezig is in het gebouw. Zijn er al lampen en voldoende stopcontacten bijvoorbeeld of moeten deze nog voorzien worden?

Huurovereenkomst

Tot slot is er ook nog het belang van de huurovereenkomst. Alle belangrijke zaken staan in dit document en zijn van essentieel belang bij het kiezen van een nieuwe kantoorruimte. Bespreek deze met de verhuurder en de makelaar zodat je niet voor voldongen feiten staat.

Worden er uitzonderingen of onderlinge afspraken gemaakt? Laat deze dan schriftelijk vastleggen in de huurovereenkomst voor je nieuwe kantoorruimte.

Na het overlopen van deze uitgebreide lijst ben je klaar om een goede keuze te maken. Ben jij nog op zoek naar een kantoor te huur Antwerpen? Bekijk dan alle verschillende mogelijkheden en hou deze belangrijke punten in je achterhoofd.