Voor de meeste bedrijven is een printer onmisbaar. Maar waar moet je eigenlijk op letten als je een printer gaat aanschaffen voor kantoor? En wat zijn aandachtspunten als de printer in gebruik wordt genomen?

Hieronder geven we 3 tips waar je op moet letten bij een printer voor kantoor.

  1. Kijk naar wat de printbehoefte is van jouw bedrijf.

Biet ieder bedrijf heeft dezelfde printbehoefte. Het ene bedrijf moet snel veel tekstdocumenten kunnen printen, en het andere bedrijf heeft behoefte aan een groot formaat printer die fullcolour prints kan maken. Door eerst te inventariseren wat voor prints op maandbasis gemaakt zouden kunnen worden in jouw bedrijf kun je een inschatting maken welke printer past bij jouw bedrijf.

  1. Plaats de printer op de juiste plek

Inventariseer ook welke medewerkers het mest gebruik zullen maken van de printers. Plaats bijvoorbeeld een printer dicht bij de medewerkers die hem het meest gebruiken.

Maar houdt hierbij ook rekening met het feit dat je een printer nooit te dicht bij een werkplek moet neerzetten. Zeker als een printer internsief gebruikt wordt kun je deze het beste op de gang of in een aparte ruimte plaatsen. Dat is beter voor de gezondheid van je medewerkers.

  1. Onderhoud en printmateriaal

Een printer heeft papier en toner nodig om zijn werk te kunnen doen. En er is niets vervelender als een lege cartridge of papierlade wanneer je snel iets moet printen. Zorg daarom voor een voorraad met papier en toner. Je kunt ook een onderhoudscontract afsluiten met bijvoorbeeld bij de JWS Groep. Zij zijn gespecialiseerd in kantoorapparatuur en kunnen een volledig onderhoudscontract voor je opstellen. Zo heb je geen omkijken naar je printer.

0 CommentsClose Comments

Leave a comment